SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55
JANJI DITEPATI

AIDIL FITRI 2012

AIDIL FITRI 2012
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI

16 October 2010

Singgah di Kolam Ikan di Kampung Parit, Jeneri

Posted by DetGuaq6 at 4:44 AM
Ketika tiba di tepi simpang untuk masuk ke Kampung Parit, Sdr Man, JKKKP Kampung Parit untuk membawa saya menaiki motorsikal beliau dan menuju ke projek kolam ikan air tawar.
Sampai di pintu pagar saya menerima kejutan bilamana beberapa orang anak muda sudah sedia menanti saya sambil membunyikan hon motorsikal sebagai tanda sambutan.  Mereka begitu teruja dan begitu gembira sekali.


Sambil makan bihun sup dan satay, saya di beri taklimat ringkas mngenai projek ternakan ikan air tawar yang sedang mereka usahakan.  InsyaAllah ternakan mereka kali ini dalam keadaan baik dan di yakini hasil tuaian nanti akan beroleh pulangan yang maksimum.



Lagi sekali mereka mengajak saya bergambar kali ini bersama keluarga besar mereka.  HEBATNYA ORANG KAMPUNG PARIT!
Kemudiannya saya di bawa melawat sebuah struktur lintasan ladang yang telah tersasar jajarannya akibat di rempuh arus deras air sungai akibat hujan lebat.  Struktur ini perlu di ganti dengan binaan yang lebih sesuai untuk mengelakkan ianya rosak sekali lagi. JPS perlu membuat kajian ttg isipadu air yang tepat bagi membuat satu kesimpulan tepat mengenai struktur yang patut di bina selepas ini.





0 comments on "Singgah di Kolam Ikan di Kampung Parit, Jeneri"

Post a Comment

Followers

 

YB DATUK MOHD TAJUDIN ABDULLAH Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez