SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55
JANJI DITEPATI

AIDIL FITRI 2012

AIDIL FITRI 2012
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI

03 November 2009

SIRI LAWATAN KERJA DIKAWASAN PARLIMEN SIK - 7

Posted by onesik at 11:21 PM
Pada Hari Sabtu, 31hb Oktober 2009, satu larian telah diadakan diLata Lembu, Sik sempena acara tahunan, Kembara Lata Lembu Emas kali ke11 di pusat rekreasi Lata Mengkuang, Sik.  Peserta perlu menghabiskan larian sejauh 12km bagi kesemua peringkat.



Bersama-sama anggota RELA Daerah Sik



 


 

 

 



 
Meja urusetia yang menguruskan pendaftaran peserta larian.

 


 


 


 


 


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 
Sikuen gambar ketika melakukan senaman pemanas badan
sebelum larian.

 


 


 


 


 


 


 
Sedang melawat booth Radio Amatur Sik

 
Gerai makanan juga ada untuk melayan pengunjung
dan peserta larian.

 


 


 
Anak-anak muda dengan saya tidak pernah kekok untuk bergaul
kerana saya tidak pernah membina jurang dengan sesiapapun.

 
Masakan ala kampung sentiasa membangkitkan selera saya
kerana saya juga anak kampung.  Penduduk-penduduk sekitar
Bendang Man dan Chepir bergotong royng untuk menyiapkan juadah
ala kampung yang mana sambal belacan dan ulam petai adalah penghulunya.

 


 
Yang muda didampingi, yang tua disanjungi.

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 
Kenduri Kahwin dirumah Encik Hamid Jemain, Kg Gulau, Sik.
Peluang untuk makan bersama-sama penduduk dibahagian
memasak atau GEDEHOK dalam bahasa Kedah
meninggalkan kenangan yang cukup manis dihati saya.
Terkenang bahawa suatu ketika dahulu, saya adalah antara
yang aktif diGEDEHOK tiap kali ada kenduri ditempat saya.

0 comments on "SIRI LAWATAN KERJA DIKAWASAN PARLIMEN SIK - 7"

Post a Comment

Followers

 

YB DATUK MOHD TAJUDIN ABDULLAH Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez