SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55
JANJI DITEPATI

AIDIL FITRI 2012

AIDIL FITRI 2012
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI

14 July 2011

orang hidup didakwa mati untuk bangkitkan kebencian pada polis dan kerajaan

Posted by DETGUAQ at 1:21 AM
Takbirrr...orang hidup didakwa mati untuk bangkitkan kebencian pada polis dan kerajaan




Macam-macam cara yang dibuat untuk menabur fitnah dan mengambarkan polis serta kerajaan zalim, yang terbaru adalah berkenaan dengan penyebaran video seorang peserta Bersih yang kononnya mati dalam keadaan bergari.

Cuma kali ini, kita boleh kata kurang ajar dan biadap, siapa yang 'cipta' video pembohongan itu, kerana tidak menghormati keluarga Allahyarham Baharuddin Ahmad yang kebetulan juga meninggal dunia pada hari yang sama.

Blog-blog pembangkang menjadikan video 28 saat dengan memaparkan seorang lelaki berjaket biru, (baju kuning) mengelupur sambil mengucap dua kalimat shahadah dan mengatakan lelaki tersebut adalah Baharuddin Ahmad, lelaki yang mati kerana sakit jantung ketika demo Bersih berdekatan KLCC 9 Julai lalu.

Gambar lelaki berkenaan disiarkan meluas, terutama gambar ketika beliau bersolat dan memimpin bacaan doa. Ada blog yang terang-terang tulis "gambar Allahyarham Baharuddin Ahmad yang meninggal ketika demo Bersih".

Gambar, video tersebut disebar meluas melalui blog serta facebook pembangkang. Ramai yang tengah menitik air mata bila mengenang tangan lelaki tersebut 'bergari' ketika mengucap dua kalimah shahadah, sebelum 'mati'.

Ramai yang maki hamun polis dan kerajaan berhubung video dan gambar ini. Dan sudah tentu ia disebarkan meluas hingga orang asing pun sangka memang zalim betul kerajaan Malaysia.

Bagaimanapun, trik pembangkang tidak bertahan lama, hanya selepas dua hari, pembohongan paling busuk dalam sejarah itu terbongkar.

Lelaki berjaket biru itu bukan individu yang sama (peserta demo Bersih) yang meninggal dunia. Bahkan semua aksi-aksi lelaki berjaket biru itu hanyalah 'lakonan' semata-mata.

Cuma yang peliknya, bagaimana 'lakonan' tersebut berjaya dirakam sedramatik itu, jika bukan dirancang terlebih dahulu.

Katanya, lelaki berjaket biru itu adalah Suhardi Mohd.

0 comments on "orang hidup didakwa mati untuk bangkitkan kebencian pada polis dan kerajaan"

Post a Comment

Followers

 

YB DATUK MOHD TAJUDIN ABDULLAH Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez