SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55
JANJI DITEPATI

AIDIL FITRI 2012

AIDIL FITRI 2012
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI

24 October 2009

KASIH IBU SEPANJANG HAYAT, KASIH BAPA TIADA GANTI

Posted by Detguaq at 2:05 AM
Walau dalam kesibukan saya mengejar masa, namun lambaian hati sang Ibu dan laungan nurani sang Ayah menyebabkan diri saya resah merindui untuk menemui mereka tatkala ada ruang untuk saya singgah keteratak dimana saya dibesarkan.

Kalau dikutkan mahu sahaja saya berdamping selalu dengan mereka berdua yang telah membesarkan saya dengan segala susah payah beserta kudrat tulang empat kerat. Ayah dan emak saya adalah antara peneroka awal dikamnpung tempat tinggal saya. Kini bila usia memanjat masa, hanya satu yang saya pohon dari Allah, agar kesihatan mereka sentiasa dalam keadaan yang memuaskan.


Mesra seorang ibu menguatkan semangat
anakmu











Kedut dikulitmu bak emas segunung nilainya
kerana ia melambangkan kegigihanmu
ketika mudamu. Doakan aku agar
menjadi seorang perwira pembela
Agama Bangsa dan Negara
Hangat pelukan emak membarakan semangat
aku untuk terus kuat berkerja dan berkhidmat
kepada seluruh rakyat SIK

Saya sempat singgah dari program menyiasat laluan Gurun-Sik kerumah ayah dan emak untuk mandi dan Solat Asar sebelum berkejar keWat Siam di Begia....

0 comments on "KASIH IBU SEPANJANG HAYAT, KASIH BAPA TIADA GANTI"

Post a Comment

Followers

 

YB DATUK MOHD TAJUDIN ABDULLAH Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez