SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55
JANJI DITEPATI

AIDIL FITRI 2012

AIDIL FITRI 2012
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI

04 April 2010

UNDUR KEBELAKANG!

Posted by Detguaq at 4:24 PM

Kalau di pusat pengajian yang merupakan tempat penting anak-anak menimba ilmu seperti  IKMpun masalah bekalan air besih di proses tidak dapat di selesaikan, apatah lagi dengan orang kampung yang berlerak kedudukan mereka di kampung-kampung.

Melihat mereka yang terpaksa mandi-manda, mencuci pakaian dan minum dari sumber seperti sungai, saya berasa seperti kembali kezaman enampuluhan dahulu.  Zaman di mana hanya kawasan bandar sahaja yang menikmati bekalan air secara sistematik, manakala penduduk kampung di pedalaman masih menggunakan air sungai sebagai punca minuman, memasak dan mencuci pakaian.



 Apakah ini yang di katakan kejayaan kerajaan PAS Kedah?  Kejayaan bila berjaya mengundurkan masa kembali kezaman pop yeh yeh!




Bukan tak mengadu secara rasmi.....

1 comments on "UNDUR KEBELAKANG!"

Mosal said...

Salam. Saya turut bersimpati bagi mereka yang sentiasa dalam kemelut akibat masalah air.Jika diberi pilihan antara air dan elektrik, saya lebih memilih air sebagai satu kemudahan asas yang paling penting.Agak janggal jika kawasan Sik selalu menghadapi masalah air. Tambahan di Sik mempunyai 2 empangan yang dapat digunakan bagi membekalkan air kepada penduduk.

Post a Comment

Followers

 

YB DATUK MOHD TAJUDIN ABDULLAH Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez