SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55
JANJI DITEPATI

AIDIL FITRI 2012

AIDIL FITRI 2012
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI

13 May 2010

Musim Deghian Baghu Maghi dan Menziarahi Kematian

Posted by onesik at 11:33 PM


Walaupun nampaknya musim durian baru sahaja bermula, tetapi pesta makan durian sudah bermula....
Saya di pelawa oleh Pengerusi JKKKP dan Setiausaha Cawangan KampungTua iaitu Pak Hashim Jaafar dan Pak Yeh(Alias Che Amat)


Sesudah itu saya menziarahi keluarga kepada Raden Mahzar Ahmad Raden
(Setiausaha JKKKKP Kampung Berona) yang baru mengalami kematian. 
Kesedihan mereka turut dapat saya rasai. 
Namun saya tidaksempat melihat jenazah kerana waktu saya tiba, pengkebumian telahpun selesai.



Ketika keluar untuk menuju ke kenderaan saya, saya secara spontan di ajak oleh jiran tetangga
Encik Raden Mahzar yang juga AJK Pemuda Bahagian untuk tumpang 'menyicah'
buah setol di laman rumah mereka.  Memang ini adalah antara kegemaran saya
 Kecur air liur sementara menunggu hirisan buah  di hulur
kepada saya.
 Bau dan aroma belacan yang di gaulkan dengan cili sebagai
sos pencicah menjentik selera saya...
 Terbayang kepada saya jika ini boleh di jadikan salah satu
produk pelancungan ala-ala kampung kepada pelancong dari 
Eropah mahupun dari Timur Tengah.
 Sik mempunyai segala potensi untuk di jadikan Daerah Pelancongan
berasaskan buah-buah kayu.

0 comments on "Musim Deghian Baghu Maghi dan Menziarahi Kematian"

Post a Comment

Followers

 

YB DATUK MOHD TAJUDIN ABDULLAH Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez