SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55
JANJI DITEPATI

AIDIL FITRI 2012

AIDIL FITRI 2012
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI

17 May 2010

WALKABOUT SIRI KE 3(15/05/2010)

Posted by Detguaq at 3:04 PM
Saya memulakan siri walkabout kali ini dengan bersolat di Masjid Tajuddin,
Kampung Kuala Ruman.







 Rumah kanak-kanak yang di hinggapi sakit kulit yang luar biasa ini menjadi
singgahan saya yang pertama.  InsyaAllah saya akan berusaha untuk
menemukan kes anak kecil ini dengan pakar kulit sedikit hari lagi.
 Singgah ke kampung sendiri di Kemelong untuk mendengar aduan terkini.

 Pakcik Othman Abdul Rahman berniat baik untuk membantu mangsa yang 
di langgartetapi akhirnya beliau pula yang kini terlantar akibat di langgar 
ketika hendak membantu mangsa pelanggaran/kemalangan jalanraya.

 Saya meneruskan siri walkabout saya dengan mengunjungi Kampung Sungai Pau.

 Pengeusi JKKKP Batu 2 Sungai Pau, Encik Halim menjadi 
'pemandu pelancong' dalam misi khas ini.




 Pakcik ini adalah OKU cacat penglihatan, tetapi telahpun menerima
bantuan dari JKM.  Alhamdulillah.



 Sedang melawat dan bermesra dengan OKU yang lumpuh sejak lahir. 
Turut mengiringi kumpulan 'walkabout' saya ialah NK Wanita UMNO Bahagian Sik
Puan Hamidah Abdullah.


 Zink yang bocor ini akan di ganti.

 Gotong royong adat yang amat mulia

 Kanak-kanak ini begitu riang apabila dapat bergambar beramai-ramai.

 Jalan yang curam ini kerap mengundang kemalangan terutama
kepada penunggang motosikal dan basikal.


 Setelah di hubungi, pihak bertanggungjawab akan segera datan membuat 
estimasi dan kuantitasi sebelum langkah memohon peruntukan di buat.



0 comments on "WALKABOUT SIRI KE 3(15/05/2010)"

Post a Comment

Followers

 

YB DATUK MOHD TAJUDIN ABDULLAH Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez