SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55
JANJI DITEPATI

AIDIL FITRI 2012

AIDIL FITRI 2012
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI

01 February 2010

SIRI LAWATAN KERJA DIKAWASAN PARLIMEN SIK - 14

Posted by onesik at 7:50 AM
Siri lawatan saya pada 30/01/2010 merangkumi beberapa kampung dalam kedua-dua DUN iaitu Jeneri dan Belantek.  Selain menghadiri kenduri di rumah Encik Ghazali Awang,



 saya juga melawat kesebuah rumah dibawah skim RMR-SPNB yang baru disiapkan kemudiannya melawat kerumah warga emas  untuk menyampaikan sumbangan dan memberi perkhabaran mengenai kelulusan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat terhaddap permohonan beliau untuk mendapatkan bantuan bulanan.
Melawat kerumah OKU, Encik Mustafa yang perlu diperbaiki di Kampung Berona Kanan

Seterusnya saya menghadiri satu pertandingan sukan tradisi rakyat iaitu Pertandingan WAU Mukim Jeneri.
 Selepas dari menghadiri pertandingan wau tradisi saya dan Ketua Pemuda, Mahadzir Abd Hamid melawat Ketua Cawangan Kampung Banggol Jeneri yang sedang uzur
 Dan seterusnya ke Kampong Sungai Setar untuk melawat warga tua, Pak Saad Said yang kemalangan dan mengalami kecedraan dikaki beliau.  Saya mendoakanagar beliau cepat sembuh.

 Bersebelahan rumah Pak Saad, saya dapati ada sebuah rumah yang dalam keadaan uzur dimana bumbungnya mengalami kebocoran akibat reput dan perlu diperbaiki.


Akhirnya rombongan saya singgah dirumah saudara Sobri  Hamid yang juga terletak di Kampong Sungai Setar untuk bermesyuarat tentang agenda dan aktiviti berkaitan kampung.

Kemudian saya ke Kampong Namek Tua untuk majlis Rangkaian Sahabat untuk berjumpa dan berbual sambil bertukar pandangan dan maklumat mengenai isu-isu semasa. Rumah sahabat saya semasa bersekolah, Encik kamaludin menjadi vanue pertemuan yang di hadiri lebih dari 30 orang sahabat-sahabat saya.

3 comments on "SIRI LAWATAN KERJA DIKAWASAN PARLIMEN SIK - 14"

yusri said...

salam..bila pula YB nak buat lawatan kerja ke kampung belimbing ..harap jasa baik YB datang jengok -jengok depa kt sana...Terima kasih.

Anonymous said...

orang muda tolak umno

Anonymous said...

org teloi tolak umo gak

Post a Comment

Followers

 

YB DATUK MOHD TAJUDIN ABDULLAH Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez