SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55
JANJI DITEPATI

AIDIL FITRI 2012

AIDIL FITRI 2012
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI

13 June 2010

MELAWAT RUMAH YANG TERKENA RIBUT DI FTT

Posted by Detguaq2 at 11:55 PM
Selepas pertemuan dengan masyarakat Siam Beris di BBJ, saya terus ke FTT walaupun jam sudah menunjukkan pukul 11 malam. Atas dasar tanggung jawab sebagai KUB dan untuk melihat sendiri keadaan dari ribut yang berlaku, saya tetap ke sana walaupun malam telah larut.

Sesampai ke FTT, saya terus menuju ke rumah Pengurus FTT untuk mendapatkan maklumat lebih jelas dari beliau. Setibanya saya di rumah beliau, keadaan agak sibuk memandangkan ke esokan harinya, iaitu pada 12hb Jun 2010 aan diadakan majlis perkahwinan anak perempuan tunggal beliau.
Setelah mendapat maklumat, saya menuju kerumah-rumah yang di maklumkan.



Tetapi kerana ada rumah yang samada penghuninya pergi bercuti atau telah tidur, maka saya hanya dapat meninjau dari luar, tetapi untuk rumah yang penghuninya belum tidur dapatlah saya meninjau dengan lebih terperinci.



 Sisa kerosakan terakhir yang tinggal setelah kerja-kerja mencuci kawasan yang rosak 
di lakukan secara gotong royong oleh jiran tetangga.
 Kesan dari pokok yang menghempap kawan dapur rumah.
Sedang berusaha menyelesaikan masaalah Haji Ahmad Din dengan 
beberapa pihak termasuk pihak polis mengenai repot yang belia ingin sampaikan.


 Sempat singgah dirumah pengusaha makanan tradisi yang berjaya di Jalan Tangki
FTT

 Sempat mengumpul maklumat.
Rumah terakhir yang kami kunjungi sebagai kunjungan ukhwah ialah rumah AJK 
Wanita Bahagian yang secara mesranya saya panggil Mak Ndak.
Walaupun jam sudah pukul 1.30 pagi, beliau sudi menunggu dan menerima
kunjungan saya untuk bertukar-tukar pandangan dan maklumat 
mengenai UMNO terutamanya dan juga rakyat di FTT amnya.

0 comments on "MELAWAT RUMAH YANG TERKENA RIBUT DI FTT"

Post a Comment

Followers

 

YB DATUK MOHD TAJUDIN ABDULLAH Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez